יש כאלו שהמעבר לכיתה א' מאתגר עבורם
יש כאלו שלא יודעים מאיפה להתחיל
יש כאלו שקשה להם לשבת הרבה זמן בכיתה
ויש כאלו שפשוט רוצים את ההורה לידם
Previous slide
Next slide

כיתה א', מעבר כל כך מרגש וכל כך חדש! ולצד כל ההתרגשות יש ילדים שהמעבר הזה מלווה עבורם בחששות גדולים. ישנם ילדים מופנמים החווים אתגרים בהיבט הרגשי וחרדות מהמעבר אל הלא נודע , ישנם ילדים עוצמתיים  החווים קושי התנהגותי ביכולת לשבת לאורך זמן או קושי חברתי ביכולת להמתין לתורם ולפעול על פי החוקים. יש ילדים עם סרבול מוטורי ,עבורם נדרש מאמץ לכתוב בקצב מתאים ,לגזור להדביק או לארגן חפצים לתוך הקלמר ועוד. בדיוק לשם כך יצרנו את קבוצות ההכנה לכיתה א של מרכז ביחד.

ביחד נלמד:

 
  • שכלול היכולת לפעול כתלמיד עצמאי במסגרת הכתה:
    נתאמן בפרידה מההורה, כניסה לכתה, נגלה כיצד לשבת, להקשיב להוראות, נתמודד עם מטלות בדרגת קושי עולה .נתרגל דרכים לפתרון בעיות בעת קושי (כולל עזרה מחבר ופנייה למורה) , נשים לב למרכיב הזמן, נתגבר כשנרגיש לחץ או תחרות.
  • הפחתת חששות ופחדים מהמסגרת החדשה: נבין מהן הדרישות החדשות ( כשנדע למה לצפות רמת החרדה פוחתת) נרגיש איך זה מרגיש בתוך מסגרת של כתה ,מה ההבדל בין הגן לבית הספר. נשוחח נשתף בחוויות. נעבוד בקבוצות קטנות וכל ילד בקבוצה ירגיש חשוב, מועצם שולט ומצליח ללמוד את המיומנויות .
  • רכישת הרגלי למידה והתנהגות:
    נתרגל מיומנויות של הקשבה, נתאמן כיצד להתאפק ,לשבת בנחת, להצביע,לדבר על פי כללי השיח. נגלה שאפשר להתמיד בעבודה עד תם המשימה ,תוך שמירה על קצב מתאים. נגלה אחריות אישית להכנת שיעורים, נלמד כיצד לעבוד בצורה  שיטטית ויעילה. נגלה פטנטים שעוזרים לנו לשבת לאורך זמן ונמצא את הדרך להתגבר גם כשקשה ( אולי ננדנד את הרגל תחת השולחן, אולי נחזיק פלסטלינה בכף היד ,אולי נקום להתנועע ואז נחזור לשבת עם הקבוצה )

וגם נלמד:

 
  • פתרון בעיות חברתיות במסגרת קבוצת בני הגיל נתאמן בהקשבה לחבר, בהתמדה במשחק עד תומו, נהנה משיתוף פעולה , לפעמים נוביל את המשחק, לפעמים חבר אחר ינהל את המשחק ואנו נכבד אותו ואת החוקים שלו. נגלה מהם הכללים שיעזרו לנו להצליח במשחק עם חברים. נתאמץ לעשות גם דברים שקשים לנו, נלמד כיצד נרגעים כשמרגישים כעס, נתנסה בהמתנה בתור, בפרגון לחבר שמנצח ובקבלת ההפסד.
  • הכרות עם ציוד בית הספר ושיפור ההתארגנות:
    נלמד כיצד לסדר את החפצים בקלמר ובתיק, נתארגן במרחב המחברת: נגלה מהם כווני הכתיבה במחברת חשבון ושפה,נשים לב לשמירה על רווחים ומרחק מהשוליים. נשמור על סדר במרחב השולחן , נתרגל מחיקה ,חידוד ,שימוש בדבק, גזירה מדויקת במספריים.
  • שכלול תוצרי הכתיבה:
    נשתמש באחיזת עיפרון מתאימה לכתיבה ,נלמד כתיבה נכונה של ספרות ואותיות ,בדגש על כווני הכתיבה וכתיבה רציפה. נתאמן בצביעה מדויקת של משטחים.
  • שכלול ארגון המלל השפתי:
    נתאמן במתן תשובה מלאה לשאלה ,נדבר בצורה מובנת ושוטפת. נשכלל מודעות פונולוגית (צליל פותח, סוגר, הברות) לקראת רכישת קריאה.

אודות המנחים

  • הקבוצות תחת ליווי מקצועי של  אורית ענבר (ריפוי בעיסוק M.Sc )
    מרפאה בעיסוק עם נסיון טיפולי רב שנים,
    מייסדת ומנהלת מרכז ביחד.

מתי, איפה, כמה?

המפגשים מתקיימים במרכז ביחד, רח' האורנים 89 פרדס חנה.

10 מפגשים חד שבועיים. משך כל מפגש: שעה ורבע .

עלות הקורס:
2300 שקלים וכוללת מתנה +חוברת ייחודית +הדרכה אישית לכל משפחה + דו"ח מסכם למסגרת החינוכית ובו המלצות ייחודיות לשיפור ההשתלבות ותמיכה במעבר לבית הספר.  

 

ומה עם ההורים?

אנו מאמינים כי ההורים משמעותיים בתהליך המעבר והקליטה הטובים של הילד בבית הספר וכי הם השותפים שלנו לדרך. ביחד עם ההורים אנו מציבים מטרות אישיות לכל ילד המשתתף בקבוצה (שיפור ההתנהגות, היכולת להתאפק, היכולת לשמור על ציוד, הדיוק בכתיבה ועוד).

אנו נותנים ייעוץ וכלים מעשיים לתרגול בבית ומעדכנים את ההורים בהתקדמות הילד בקבוצה. בסיום התהליך, מוזמנים ההורים למפגש אישי מסכם ומקבלים דווח כתוב של סיכום התהליך והמלצות לבית ולבית הספר. 

להרשמה לסדנא

מלאו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם: